Veelgestelde vragen

Livestream

Wat heb ik nodig om de stream te bekijken?

1. Uw eigen toegangscode (deze ontvangt u per mail na afronden van uw bestelling) en/de link naar de stream: https://livestream.meervaart.nl. De stream zonder code kijken? Ga dan naar: https://www.meervaart.nl/livestream 

2. Een goede internetverbinding. Via een vaste kabel werkt het beste, maar via WIFI of 3G/4G/5G is eventueel ook mogelijk.

3. Een smartphone, tablet, computer of TV om de stream op te bekijken. Dit apparaat moet beschikken over een up to date internet browser, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox of Microsoft Edge. 

Welke internetbrowsers zijn geschikt om de stream te bekijken?

De meest gebruikte moderne browsers worden ondersteund, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox en Microsoft Edge. Let er wel op dat uw browser recentelijk is bijgewerkt, zodat deze up-to-date is.

Wat moet ik doen als ik geen beeld krijg of als het beeld vastloopt?

Vaak is even de pagina verversen/refreshen voldoende. Dat doet u via F5 op het toetsenbord (op Windows) of Command ? + R (op de Mac). Vaak is in de browser ook een icoontje (ronde pijl) te vinden waarmee u ook kunt verversen.

Wat vaak ook helpt, is even een andere browser of een heel ander apparaat proberen. Wij adviseren Google Chrome, maar Mozilla Firefox en Microsoft Edge worden ook ondersteund.

Ik heb wel beeld, maar geen geluid. Wat moet ik doen?
Controleer of het volume van het apparaat zelf aan staat. Controleer ook het volume van de videoplayer zelf door met uw muis naar de onderkant van de stream te gaan en het volume icoontje verschijnt. Tot slot: als u aan het casten bent, controleer dan zowel het volume op de TV als het apparaat vanaf waar de stream verzonden wordt!
Kan ik de stream casten via Google Chromecast op mijn TV?

Jazeker! Wij adviseren dit te doen vanaf een laptop of desktop computer. Let er wel op dat Chromecasten alleen werkt vanuit de Google Chrome browser. Indien je een tablet of smartphone wilt gebruiken, let er dan op dat dit geen iPhone of iPad is, maar bijvoorbeeld een Google Chromebook of een andere tablet met het Android/ChromeOS besturingssysteem van Google. Ervaart u problemen? Kijk dan eens naar de snelstartgids van Google. (https://support.google.com/chromecast/answer/6006232?hl=nl)

 

Ik heb problemen met het casten, wat moet ik doen?

Controleer of het apparaat vanaf waar je wilt casten op hetzelfde WiFi netwerk zit als je Chromecast. Is dat al het geval? Ververs de pagina waarop de stream te zien is in je browser en start daarna je Chromecast opnieuw op en probeer het nogmaals.

Kan ik de unieke link doorsturen naar anderen?

Dat kan, als u de stream aan iemand cadeau wilt doen. De stream is echter maar vanaf één apparaat per toegangscode te bekijken. Indien u zelf ook van de voorstelling wilt genieten, adviseren wij u dan ook om de link NIET door te sturen naar iemand anders.

Met hoeveel apparaten kan tegelijkertijd gekeken worden?

Met één unieke code kan er op één apparaat tegelijkertijd gekeken worden. Wel is het mogelijk om van apparaat te wisselen tijdens de stream.

Mag ik de livestream opnemen?
Dit is ten strengste verboden.
Wat moet ik doen als ik mijn unieke link en/of toegangscode niet kan vinden?

De unieke link wordt direct na ontvangst van uw betaling, per e-mail verzonden en staat vermeld in uw orderbevestiging. Geen mail ontvangen? Controleer uw spam / ongewenste mail folder. Neem contact op met kaartverkoop@meervaart.nl indien u de mail onverhoopt kwijt bent geraakt.

Wat moet ik doen als mijn code ongeldig blijkt te zijn?

Heeft u op de link doorgeklikt vanuit uw order e-mail? De code wordt dan automatisch voor u ingevuld. Lukt dit niet en heeft u handmatig de code ingevoerd? Controleer goed of u geen typefout gemaakt heeft. Ook helpt het vaak uw browsegeschiedenis te wissen (cache & cookies).

Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met kaartverkoop@meervaart.nl.

Wanneer ontvang ik de link om de livestream te bekijken?

De unieke link wordt direct na ontvangst van uw betaling, per e-mail verzonden en staat vermeld in uw orderbevestiging. Geen mail ontvangen? Controleer uw spam / ongewenste mail folder. Neem contact op met kaartverkoop@meervaart.nl indien u de mail onverhoopt kwijt bent geraakt.

Uw bezoek

Waar kan ik zien hoe lang een voorstelling duurt?

Op de pagina Programma en kaarten vindt u ons voorstellingsoverzicht, waarna u kunt klikken op de betreffende voorstelling. Hier vindt u alle informatie omtrent de voorstelling qua duur, aanvangstijd en of er eventueel een pauze in de voorstelling zit. Indien dit nergens vermeld staat, dan is deze informatie helaas nog niet bij ons bekend.

Zit er een pauze inbegrepen bij de voorstelling?

Dit verschilt per voorstelling. Op de pagina Programma en kaarten vindt u ons voorstellingsoverzicht, waarna u kunt klikken op de betreffende voorstelling. Hier vindt u alle informatie omtrent de voorstelling qua duur, aanvangstijd en of er eventueel een pauze in de voorstelling zit. Indien dit nergens vermeld staat, dan is deze informatie helaas nog niet bij ons bekend.

Op mijn kaart staat “pauzedrankje inbegrepen” wat houdt dit in?

Indien er een pauze zit in de voorstelling dan staat er bij aanvang van de pauze een drankje voor u klaar in de foyer. Wanneer er geen pauze is staat dit drankje na afloop van de voorstelling voor u klaar.

Kan ik voorafgaand aan de voorstelling dineren in de Meervaart?

Nee, dit is helaas niet mogelijk, tenzij anders bij de betreffende voorstelling vermeld. Bij een select aantal voorstellingen bieden we bijvoorbeeld een dinerbuffet aan. In onze directe omgeving vindt u verschillende restaurants, kijk voor het volledige overzicht op de pagina Restaurants. Als u bij uw reservering aangeeft dat u een bezoek brengt aan de Meervaart, dan zorgt het restaurant er voor dat uw diner wat sneller geserveerd wordt en u op tijd klaar bent voor uw voorstelling.

Kan ik voor of na een voorstelling wat drinken in de Meervaart?

De bar in de benedenfoyer is een half uur voor aanvang geopend voor consumpties en kleine verpakte snacks. U mag deze consumpties meenemen de zaal in. Na afloop van de voorstelling is de bar & foyer gesloten.

Ik kom naar een voorstelling, vanaf wanneer is de Meervaart geopend?

Vanaf een half uur voor de aanvangstijd van de voorstelling openen wij onze deuren. .

Mag mijn drankje mee de zaal in?

Dit is toegestaan. Wel willen wij u vragen om uw glas of flesje in de pauze of na afloop mee de zaal uit te nemen en af te geven bij de bar. Zo houden wij de zaal netjes.

Iets omgevallen? Geen probleem! Wilt u zo vriendelijk zijn dit te melden bij ons horecapersoneel? Dan maken zij dit meteen even schoon.

Is er een garderobe of zijn er kluisjes aanwezig?

Op dit moment is wegens het coronavirus onze garderobe gesloten. U kunt uw jas en eventueel tas meenemen de zaal in. 

De Meervaart aanvaart geen aansprakelijkheid bij verlies of diefstal.

Ik ben wat kwijtgeraakt tijdens mijn bezoek aan de Meervaart. Hebben jullie gevonden voorwerpen?

Wij hebben regelmatig gevonden voorwerpen. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met kaartverkoop@meervaart.nl of 020-4107777. Wij vragen u  het verloren product zo volledig mogelijk te omschrijven.

Zijn er in de buurt overnachtingsmogelijkheden?

Het dichtstbijzijnde hotel is Citiez, op slechts 2 minuten lopen van de Meervaart. Voor meer informatie zie www.citiezhotelamsterdam.com/nl

Kaartverkoop

Ik kan helaas niet meer naar een voorstelling komen. Kan ik mijn kaarten annuleren?

U kunt uw kaarten op twee manieren annuleren:

  • Tot 4 weken voor de voorstelling wordt er € 4,- per kaart (€ 2,- voor MTK-houders) in rekening gebracht, het resterende bedrag wordt teruggestort op uw rekening.
  • Tot 2 dagen voor de voorstelling kan een kaart nog geretourneerd worden voor tegoed. In dat geval ontvangt u het resterende bedrag, min de kosten van € 1,50 per kaart (geen kosten voor MTK-houders) als tegoedbon, die u binnen twee jaar kunt besteden aan kaarten voor een andere voorstelling in ons theater.

*Boekingskosten worden nooit geretourneerd, tenzij het om een annulering vanuit de Meervaart  gaat (bijvoorbeeld een geannuleerde voorstelling).

De voorstelling waarvoor ik kaarten heb gekocht is geannuleerd/afgelast. Wat nu?

In dit geval zullen wij ons uiterste best doen u zo spoedig mogelijk te bereiken. Vul daarom altijd een telefoonnummer en/of e-mailadres in wanneer u kaarten bij ons koopt. U ontvangt bij een annulering vanuit de Meervaart altijd uw geld retour of wij bieden u een alternatieve datum voor dezelfde voorstelling.

Ik ben te laat voor een voorstelling. Wat nu?

Hiervoor zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing en na aanvang geldt geen toegang. Dit staat ook op uw tickets vermeldt. Uiteraard zijn er soms uitzonderlijke gevallen, spreek in dit geval de dienstdoende Duty Manager aan. Dan kijken we of we nog iets voor u kunnen betekenen.

Op welke manieren kan ik mijn tickets betalen?

Wij bieden u diverse mogelijkheden om uw reservering te betalen:

  • Online

Online kunt u betalen met behulp van iDeal, Visa/Mastercard, Paypal*, Podiumcadeaukaart, Kunst & Cultuurcadeaukaart, VVV cadeaukaart en VVV lekkerweg cadeaukaart.

*Voor betaling met Paypal wordt per opdracht € 1,00 extra gerekend.

  • Aan de kassa

§Aan de kassa kunt u betalen door middel van pin, Visa/Mastercard, Podiumcadeaukaart, VVV cadeaukaart, Kunst & Cultuurcadeaukaart en Theater- en concertbonnen.

Groepsreserveringen door scholen met CJP Cultuurkaart zijn ook via een weborder mogelijk.

Ik heb na betaling mijn kaarten niet ontvangen. Wanneer ontvang ik deze?

Na betaling ontvangt u direct uw kaarten per mail. Wanneer dit niet het geval is, dan horen wij dit graag. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld een typefout is gemaakt in uw mailadres. Als u kaarten heeft aangevraagd per post kan dit gemiddeld 3 werkdagen op zich laten wachten. Heeft u na een week uw kaarten nog steeds niet ontvangen? Dan horen wij dit graag. Uiteraard sturen wij de kaarten dan nogmaals naar u op

Mijn kaarten zijn zoekgeraakt. Wat nu?

In dit geval kunt u het beste even contact opnemen via kaartverkoop@meervaart.nl of bellen naar 020 – 4107 77 77 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:30 uur). Wij sturen de kaarten dan opnieuw naar u op. Ook kunt u zich voor aanvang van de voorstelling melden aan onze kassa. Aan de hand van uw ordernummer en op vertoon van een geldig ID printen wij de kaarten opnieuw voor u uit.

Moet ik mijn kaarten uitprinten?

Dit is niet nodig. Wij kunnen de tickets scannen vanaf uw smartphone, graag zelfs! Hiermee dragen we samen bij aan een beter milieu.

Mag mijn kind mee naar de voorstelling?

Bij voorstellingen die geschikt zijn voor kinderen staat altijd een leeftijd aangegeven, bijvoorbeeld 4+ of 8+. Kinderen jonger dan aangegeven leeftijd worden niet toegelaten.
Staat er geen leeftijd aangeven en twijfelt u of de voorstelling geschikt is voor uw kind neem dan contact op met onze receptie voor het beleid rondom desbetreffende voorstelling.

Hoe kan ik meer dan 10 kaarten kopen voor een voorstelling?

Hiervoor kunt u contact opnemen met onze afdeling Kaartverkoop via: kaartverkoop@meervaart.nl of 020 – 4107 77 77 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:30 uur). Wij handelen uw groepsreservering graag voor u af.

Verkopen jullie cadeaukaarten?

Wij verkopen geen eigen cadeaukaarten. Wel verkopen wij de Podium Cadeaukaart. Deze kaart kunt u aanschaffen bij ons aan de kassa tijdens onze openingstijden. U kunt zelf kiezen welk bedrag  u op de kaart wilt laten zetten, ieder bedrag tussen € 10,- en € 150,- is mogelijk.

De Podium Cadeaukaart is landelijk in te wisselen bij nagenoeg alle Theater en concertgebouwen, incl. de Meervaart. Voor meer informatie zie www.podiumcadeaukaart.nl.

Waarom moet ik mijn adres/telefoonnummer invullen bij het bestellen van kaarten?

Het kan zijn dat een voorstelling wordt geannuleerd of verplaatst. In dat geval versturen wij een sms naar mobiele nummers en/of bellen wij naar huisnummers. In uitzonderlijke gevallen, wanneer wij echt geen contact kunnen krijgen versturen wij een brief om onze bezoekers te informeren.

Hiernaast gebruiken wij uw adres om u makkelijker terug te kunnen vinden in ons systeem, u kunt zich voorstellen dat er bijvoorbeeld een hoop “de Jong’s” in ons systeem staan. Het doorgeven van uw adres scheelt u en ons veel tijd bij het plaatsen van een nieuwe bestelling.

Wij zullen u nooit post toesturen indien u hier geen toestemming voor heeft gegeven.

Kan ik bij jullie terecht met een ACT pas/We Are Public pas?

Dit kan zeker! U kunt in dit geval echter niet via onze website een bestelling plaatsen. Wel kunt u ons mailen via kaartverkoop@meervaart.nl of bereiken via 020 – 4107 77 77 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:30 uur).

Betaal ik servicekosten of boekingskosten?

Voor iedere bestelling (zowel online als aan onze kassa) wordt er € 1,50 boekingskosten gerekend. Het maakt hierbij niet uit of u één of meerdere tickets bestelt. 
Servicekosten zijn inbegrepen in de kaartprijs, evenals het gratis toezenden van uw bestelde kaarten per mail. Voor het toezenden van kaarten per post betaalt u € 2,75 verzendkosten.

Ik heb al een bestelling geplaatst, maar ik heb nog een extra kaart nodig. Moet ik nu opnieuw boekingskosten betalen?

Nee, dit hoeft niet. Neem contact op met kaartverkoop@meervaart.nl en wij boeken een extra kaart voor u. Indien u zelf online een extra ticket bestelt, worden de boekingskosten wél opnieuw gerekend. Dit kan achteraf niet worden verrekend.

De voorstelling die ik wil bezoeken is uitverkocht. Hanteren jullie ook een wachtlijst?
Sinds seizoen 2019-2020 hanteren wij geen wachtlijsten meer. Het komt regelmatig voor dat er last minute nog enkele plaatsen vrij komen. Vrijgekomen plaatsen zijn direct via onze website te bestellen. Wij adviseren u dan ook om onze website in de gaten te houden.

Openingstijden en bereikbaarheid

Wat zijn de openingstijden?

We zijn van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 10:00 & 16:00 uur  op telefoonnummer: 020- 410 77 77.
U kunt ook mailen naar kaartverkoop@meervaart.nl 

Via onze website kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week kaarten kopen. 

Wij zorgen voor een veilige omgeving tijdens uw bezoek. Ons gebouw is ingericht om voldoende afstand te kunnen houden en we volgen de veiligheidseisen en adviezen van de overheid en het RIVM. Klik hier voor meer informatie over onze getroffen maatregelen rondom het coronavirus.  

 

 

Hoe kom ik bij de Meervaart?
  • Openbaar vervoer
    Tram 1 en tram 17 stoppen in onze directe omgeving. Reist u met tram 1, stap dan uit bij halte meer en vaart. Vanaf hier is het circa 4 minuten lopen.

    Reist u met tram 17, stap dan uit bij halte Osdropplein Oost. Deze halte is precies bij ons voor de deur.

  • Met de auto
    Op de ring A10 neemt u afslag s106 – Osdorp. Vervolg uw route over de Lelylaan. Aan het einde van de Lelylaan - op de t-splitsing, bij de stoplichten - slaat u rechtsaf. Na circa 300 meter ziet u de Meervaart aan uw linkerhand.

    Rij de Meervaart voorbij, en sla linksaf bij de daarop volgende stoplichten om te parkeren in de Q-park parkeergarage.

    Klik hier voor een persoonlijke routebeschrijving naar de Meervaart
Hoeveel kost parkeren bij jullie in de buurt?
  • Garage:
    Als u tijdens matinee of avondvoorstellingen parkeert in de nabijgelegen Q-park parkeergarage (Osdorpplein 249) betaalt u slechts € 2,60. Voor een hele dag wordt een dagtarief van € 8,00 gehanteerd. Voorwaarde is dat u uw inrijkaart bij ons aan de bar of de garderobe laat scannen, zodat wij u dit gereduceerde tarief kunnen bieden.

    De garage is geopend voor inrijden van 7:30 tot 20:30 (21:30 op donderdag en vrijdag). Uitrijden is 24 uur per dag mogelijk. De doorrijhoogte is 1.95 meter. 

  • Parkeren op straat:
    In de directe omgeving van de Meervaart zijn blauwe zones te vinden en zones met betaald parkeren. Hier betaalt u € 2,40 per uur.
Wat is jullie adres?

Het adres van ons theater en congrescentrum is:

Meer en vaart 300
1068 LE Amsterdam

Over de Meervaart

Wat doen jullie als theater aan duurzaamheid?

De Meervaart heeft de afgelopen jaren aanzienlijke maatregelen getroffen op het gebied van duurzaamheid en blijft vernieuwen. Enkele voorbeelden zijn onze zonnepanelen op het dak van onze Blauwe Zaal, ledverlichting in ons gebouw en aanpassingen in de horeca.

Lees alle informatie over ons duurzaamheidsbeleid op deze pagina.

Is de Meervaart rolstoeltoegankelijk?

Het grootste gedeelte van ons pand is gelijkvloers en voor de Blauwe Zaal is er een lift beschikbaar. Ook zijn er in zowel de Blauwe als de Rode Zaal één of meerdere rolstoel +  begeleiders plaatsen beschikbaar. Om deze plaatsen te bestellen kunt u contact opnemen met onze afdeling Kaartverkoop via: kaartverkoop@meervaart.nl (zelf online rolstoelplaatsen bestellen is helaas niet mogelijk).

Is het mogelijk om met een invalidenparkeerkaart te parkeren?

Bij ons voor de deur heeft de Gemeente twee invalideparkeerplaatsen gerealiseerd. Als u in bezit bent van een geldige invalideparkeerkaart dan mag u hier plaats nemen. Helaas is het niet mogelijk hiervoor te reserveren, en vol is vol. Wij raden u daarom aan om op tijd te komen.

Is het toegestaan om mijn blindengeleidehond/SOHO hond mee te nemen?

Een officieel getrainde geleidenhond mag met u mee. Wel worden wij hiervan graag van te voren op de hoogte gesteld. Samen met u bekijken wij dan de beste stoelen om plaats te nemen, zodat niet alleen u aangenaam zit, maar uw hond eventueel ook kan liggen. Wij willen u vragen contact op te nemen met kaartverkoop@meervaart.nl of 020 – 4107 77 77 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:30 uur).

Is er gehoorversterking/ringleiding aanwezig?

Ja, dit is aanwezig. Hiervoor kunt u zich voorafgaand aan de voorstelling melden bij onze receptie.

Is er een kolfruimte aanwezig?

Helaas is er geen kolfruimte aanwezig.

Is er een gebedsruimte aanwezig?

Helaas is er geen gebedsruimte aanwezig.

Meer Theater Kaart (MTK)

Wat is een Meer Theater Kaart?

Dit is een voordeelkaart wanneer u per seizoen meerdere voorstellingen bij ons bezoekt. Zo ontvangen houders van een MTK onder andere korting op kaarten en onze horeca.

Voor meer informatie over de Meer Theater Kaart of om een kaart te bestellen klik hier.

Van welke voordelen geniet je als MTK-houder?

Houders van een MTK ontvangen 10% korting op onze eersterangs kaarten (uitgezonderd jeugdvoorstellingen van € 8,00 en voorstellingen geprogrammeerd door derden). Ook krijgt u 10% korting op onze horeca en ontvangt u als pashouder af en toe aanbiedingen of gratis uitnodigingen per mail.

Voor meer informatie over de Meer Theater Kaart of om een kaart te bestellen klik hier.

Hoe lang is een Meer Theater Kaart geldig?

Een MTK is geldig voor één seizoen. Het volgende seizoen kunt u de pas opnieuw aanschaffen. Automatisch verlengen is helaas niet mogelijk.

Mijn Meervaart

Hoe geef ik een wijziging in mijn gegevens door?

U kunt het beste een mail sturen aan kaartverkoop@meervaart.nl met hierin vermeld zowel uw oude als nieuwe gegevens. Nadat wij uw gegevens gewijzigd hebben, ontvangt u van ons een bevestiging.

Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

U kunt het beste een mail sturen aan kaartverkoop@meervaart.nl met hierin vermeld de bij ons bekende gegevens. Nadat wij uw gegevens verwijderd hebben uit ons systeem, ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zouden het erg waarderen als u in uw mail vermeld waarom u uw gegevens verwijderd wilt hebben. Zo kunnen wij onze serviceverlening blijven verbeteren.

Waar kan ik mij aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

Indien u onze nieuwsbrief ontvangt, vindt u onderin deze mail een knop om u af te melden. Wanneer u de nieuwsbrief graag wilt ontvangen, dan kunt u zich aanmelden onderaan deze pagina of u kunt een mail sturen naar prmail@meervaart.nl

Ik weet niet meer voor welke voorstelling(en) ik kaarten heb gekocht. Hoe kan ik dit terugvinden?

Het beste kunt u even mailen met kaartverkoop@meervaart.nl. Wij kijken dan welke bestellingen u geplaatst heeft. Eventueel kunnen wij u uw kaarten direct opnieuw toesturen.

In de Meervaart hanteren wij de algemene bezoekersvoorwaarden van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties.