Veelgestelde vragen

Uw bezoek

Waar kan ik zien hoe lang een voorstelling duurt?

Op de pagina Programma en kaarten vindt u ons voorstellingsoverzicht, waarna u kunt klikken op de betreffende voorstelling. Hier vindt u alle informatie omtrent de voorstelling qua duur, aanvangstijd en of er eventueel een pauze in de voorstelling zit. Indien dit nergens vermeld staat, dan is deze informatie helaas nog niet bij ons bekend.

Zit er een pauze inbegrepen bij de voorstelling?

Dit verschilt per voorstelling. Op de pagina Programma en kaarten vindt u ons voorstellingsoverzicht, waarna u kunt klikken op de betreffende voorstelling. Hier vindt u alle informatie omtrent de voorstelling qua duur, aanvangstijd en of er eventueel een pauze in de voorstelling zit. Indien dit nergens vermeld staat, dan is deze informatie helaas nog niet bij ons bekend.

Op mijn kaart staat “pauzedrankje inbegrepen” wat houdt dit in?

Indien er een pauze zit in de voorstelling dan staat er bij aanvang van de pauze een drankje voor u klaar in de foyer. Wanneer er geen pauze is staat dit drankje na afloop van de voorstelling voor u klaar.

Kan ik voorafgaand aan de voorstelling dineren in de Meervaart?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. In onze directe omgeving vindt u verschillende restaurants, kijk voor het volledige overzicht op de pagina Restaurants. Als u bij uw reservering aangeeft dat u een bezoek brengt aan de Meervaart, dan zorgt het restaurant er voor dat uw diner wat sneller geserveerd wordt en u op tijd klaar bent voor uw voorstelling.

Kan ik voor of na een voorstelling wat drinken in de Meervaart?

Dit kan zeker! Wij beschikken over een gezellige foyer waar u vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling, maar ook na de voorstelling van harte welkom bent.

Ik kom naar een voorstelling, vanaf wanneer is de Meervaart geopend?

Vanaf een uur voor de aanvangstijd van de voorstelling openen wij onze deuren. U bent dan van harte welkom om plaats te nemen in onze gezellige foyer, eventueel onder genot van wat drinken en/of een snack.

Mag mijn drankje mee de zaal in?

Dit is toegestaan. Wel willen wij u vragen om uw glas of flesje in de pauze of na afloop mee de zaal uit te nemen en af te geven bij de bar. Zo houden wij de zaal netjes.

Iets omgevallen? Geen probleem! Wilt u zo vriendelijk zijn dit te melden bij ons horecapersoneel? Dan maken zij dit meteen even schoon.

Is er een garderobe of zijn er kluisjes aanwezig?

Er is een garderobe aanwezig. Kosten hiervoor zijn bij uw kaarten inbegrepen tenzij anders vermeld. Uw jas en eventueel een kleine tas kunt u hier afgeven.

De Meervaart aanvaart geen aansprakelijkheid bij verlies of diefstal.

Ik ben wat kwijtgeraakt tijdens mijn bezoek aan de Meervaart. Hebben jullie gevonden voorwerpen?

Wij hebben regelmatig gevonden voorwerpen. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met kaartverkoop@meervaart.nl of 020-4107777. Wij vragen u  het verloren product zo volledig mogelijk te omschrijven.

Zijn er in de buurt overnachtingsmogelijkheden?

Het dichtstbijzijnde hotel is Citiez, op slechts 2 minuten lopen van de Meervaart. Voor meer informatie zie www.citiezhotelamsterdam.com/nl

Kaartverkoop

Ik kan helaas niet meer naar een voorstelling komen. Kan ik mijn kaarten annuleren?

U kunt uw kaarten op twee manieren annuleren:

  • Tot 4 weken voor de voorstelling wordt er € 4,- per kaart (€ 2,- voor MTK-houders) in rekening gebracht, het resterende bedrag wordt teruggestort op uw rekening.
  • Tot 2 dagen voor de voorstelling kan een kaart nog geretourneerd worden voor klanttegoed. Het resterende bedrag, min de kosten van € 1,50 per kaart (geen kosten voor MTK-houders), wordt dan op uw klanttegoed gezet die u binnen twee jaar kunt besteden aan kaarten voor een andere voorstelling in ons theater.

*Boekingskosten worden nooit geretourneerd, tenzij het om een annulering vanuit de Meervaart  gaat (bijvoorbeeld een geannuleerde voorstelling).

De voorstelling waarvoor ik kaarten heb gekocht is geannuleerd/afgelast. Wat nu?

In dit geval zullen wij ons uiterste best doen u zo spoedig mogelijk te bereiken. Vul daarom altijd een telefoonnummer en/of e-mailadres in wanneer u kaarten bij ons koopt. U ontvangt bij een annulering vanuit de Meervaart altijd uw geld retour of wij bieden u een alternatieve datum voor dezelfde voorstelling.

Ik ben te laat voor een voorstelling. Wat nu?

Hiervoor zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing en na aanvang geldt geen toegang. Dit staat ook op uw tickets vermeldt. Uiteraard zijn er soms uitzonderlijke gevallen, spreek in dit geval de dienstdoende Duty Manager aan. Dan kijken we of we nog iets voor u kunnen betekenen.

Op welke manieren kan ik mijn tickets betalen?

Wij bieden u diverse mogelijkheden om uw reservering te betalen:

  • Online

Online kunt u betalen met behulp van iDeal, Visa/Mastercard, Paypal*, Podiumcadeaukaart, Kunst & Cultuurcadeaukaart, VVV cadeaukaart en VVV lekkerweg cadeaukaart.

*Voor betaling met Paypal wordt per opdracht € 1,00 extra gerekend.

  • Aan de kassa

Aan de kassa kunt u betalen door middel van pin, Visa/Mastercard, Podiumcadeaukaart, VVV cadeaukaart, Kunst & Cultuurcadeaukaart en Theater- en concertbonnen.

Helaas kunt u op dit moment nog geen gebruik maken van de Bioscoopbon bij Oxville Cinema in de Meervaart.

Groepsreserveringen door scholen met CJP Cultuurkaart zijn ook via een weborder mogelijk.

Ik heb na betaling mijn kaarten niet ontvangen. Wanneer ontvang ik deze?

Na betaling ontvangt u direct uw kaarten per mail. Wanneer dit niet het geval is, dan horen wij dit graag. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld een typefout is gemaakt in uw mailadres. Als u kaarten heeft aangevraagd per post kan dit gemiddeld 3 werkdagen op zich laten wachten. Heeft u na een week uw kaarten nog steeds niet ontvangen? Dan horen wij dit graag. Uiteraard sturen wij de kaarten dan nogmaals naar u op

Mijn kaarten zijn zoekgeraakt. Wat nu?

In dit geval kunt u ons het beste even mailen of bellen. Wij sturen de kaarten dan opnieuw naar u op. Ook kunt u zich voor aanvang van de voorstelling melden aan onze kassa. Aan de hand van uw ordernummer en op vertoon van een geldig ID printen wij de kaarten opnieuw voor u uit.

Moet ik mijn kaarten uitprinten?

Dit is niet nodig. Wij kunnen de tickets scannen vanaf uw smartphone, graag zelfs! Hiermee dragen we samen bij aan een beter milieu.

Mag mijn kind mee naar de voorstelling?

Bij voorstellingen die geschikt zijn voor kinderen staat altijd een leeftijd aangegeven, bijvoorbeeld 4+ of 8+. Kinderen jonger dan aangegeven leeftijd worden niet toegelaten.
Staat er geen leeftijd aangeven en twijfelt u of de voorstelling geschikt is voor uw kind neem dan contact op met onze receptie voor het beleid rondom desbetreffende voorstelling.

Hoe kan ik meer dan 10 kaarten kopen voor een voorstelling?

Hiervoor kunt u contact opnemen met onze afdeling Kaartverkoop via: kaartverkoop@meervaart.nl of 020-4107777. Wij handelen uw groepsreservering graag voor u af.

Verkopen jullie cadeaukaarten?

Wij verkopen geen eigen cadeaukaarten. Wel verkopen wij de Podium Cadeaukaart. Deze kaart kunt u aanschaffen bij ons aan de kassa tijdens onze openingstijden. U kunt zelf kiezen welk bedrag  u op de kaart wilt laten zetten, ieder bedrag tussen € 10,- en € 150,- is mogelijk.

De Podium Cadeaukaart is landelijk in te wisselen bij nagenoeg alle Theater en concertgebouwen, incl. de Meervaart. Voor meer informatie zie www.podiumcadeaukaart.nl.

Waarom moet ik mijn adres/telefoonnummer invullen bij het bestellen van kaarten?

Het kan zijn dat een voorstelling wordt geannuleerd of verplaatst. In dat geval versturen wij een sms naar mobiele nummers en/of bellen wij naar huisnummers. In uitzonderlijke gevallen, wanneer wij echt geen contact kunnen krijgen versturen wij een brief om onze bezoekers te informeren.

Hiernaast gebruiken wij uw adres om u makkelijker terug te kunnen vinden in ons systeem, u kunt zich voorstellen dat er bijvoorbeeld een hoop “de Jong’s” in ons systeem staan. Het doorgeven van uw adres scheelt u en ons veel tijd bij het plaatsen van een nieuwe bestelling.

Wij zullen u nooit post toesturen indien u hier geen toestemming voor heeft gegeven.

Kan ik bij jullie terecht met een ACT pas/We Are Public pas/Podiumpas?

Dit kan zeker! U kunt in dit geval echter niet via onze website een bestelling plaatsen. Wel kunt u ons mailen via kaartverkoop@meervaart.nl of telefonisch bereiken tijdens onze openingstijden op 020-4107777.

Betaal ik servicekosten of boekingskosten?

Voor iedere bestelling (zowel online als aan onze kassa) wordt er € 1,50 boekingskosten gerekend. Het maakt hierbij niet uit of u één of meerdere tickets bestelt. 
Servicekosten zijn inbegrepen in de kaartprijs, evenals het gratis toezenden van uw bestelde kaarten per mail. Voor het toezenden van kaarten per post betaalt u € 2,75 verzendkosten.

Ik heb al een bestelling geplaatst, maar ik heb nog een extra kaart nodig. Moet ik nu opnieuw boekingskosten betalen?

Nee, dit hoeft niet. Neem contact op met kaartverkoop@meervaart.nl en wij boeken een extra kaart voor u. Indien u zelf online een extra ticket bestelt, worden de boekingskosten wél opnieuw gerekend. Dit kan achteraf niet worden verrekend.

Openingstijden en bereikbaarheid

Wat zijn de openingstijden?

Onze kassa is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 16:30 uur. Tijdens deze uren zijn we ook telefonisch bereikbaar via 020-4107777.

Op zaterdag zijn we alleen geopend indien er die dag een voorstelling is. De kassa is dan geopend tussen 16:00 en 19:00 uur.

Hoe kom ik bij de Meervaart?
  • Openbaar vervoer
    Tram 1 en tram 17 stoppen in onze directe omgeving. Reist u met tram 1, stap dan uit bij halte meer en vaart. Vanaf hier is het circa 4 minuten lopen.

    Reist u met tram 17, stap dan uit bij halte ruimzicht. Deze halte is precies bij ons voor de deur.

  • Met de auto
    Op de ring A10 neemt u afslag s106 – Osdorp. Vervolg uw route over de Lelylaan. Aan het einde van de Lelylaan - op de t-splitsing, bij de stoplichten - slaat u rechtsaf. Na circa 300 meter ziet u de Meervaart aan uw linkerhand. 

    Rij de Meervaart voorbij, en sla linksaf bij de daarop volgende stoplichten om te parkeren in de Q-park parkeergarage.

    Klik hier voor een persoonlijke routeomschrijving naar de Meervaart
Hoeveel kost parkeren bij jullie in de buurt?
  • Garage:
    Als u tijdens matinee of avondvoorstellingen parkeert in de nabijgelegen Q-park parkeergarage (Osdorpplein 249) betaalt u slechts € 2,60. Voor een hele dag wordt een dagtarief van € 8,00 gehanteerd. Voorwaarde is dat u uw inrijkaart bij ons aan de bar of de garderobe laat scannen, zodat wij u dit gereduceerde tarief kunnen bieden.

    De garage is geopend voor inrijden van 7:30 tot 20:30 (21:30 op donderdag en vrijdag). Uitrijden is 24 uur per dag mogelijk. De doorrijhoogte is 1.95 meter. 

  • Parkeren op straat:
    In de directe omgeving van de Meervaart zijn blauwe zones te vinden en zones met betaald parkeren. Hier betaalt u € 2,40 per uur.
Wat is jullie adres?

Het adres van ons Theater en Congrescentrum is:

Meer en vaart 300
1068 LE Amsterdam

Over de Meervaart

Wat doen jullie als theater aan duurzaamheid?

De Meervaart heeft de afgelopen jaren aanzienlijke maatregelen getroffen op het gebied van duurzaamheid en blijft vernieuwen. Enkele voorbeelden zijn onze zonnepanelen op het dak van onze Blauwe Zaal, ledverlichting in ons gebouw en aanpassingen in de horeca.

Lees alle informatie over ons duurzaamheidsbeleid op deze pagina.

Is de Meervaart rolstoeltoegankelijk?

Het grootste gedeelte van ons pand is gelijkvloers en voor de Blauwe Zaal is er een lift beschikbaar. Ook zijn er in zowel de Blauwe als de Rode Zaal één of meerdere rolstoel +  begeleiders plaatsen beschikbaar. Om deze plaatsen te bestellen kunt u contact opnemen met onze afdeling Kaartverkoop via: kaartverkoop@meervaart.nl of 020-4107777 (zelf online rolstoelplaatsen bestellen is helaas niet mogelijk).

Is het mogelijk om met een invalidenparkeerkaart te parkeren?

Bij ons voor de deur heeft de Gemeente twee invalideparkeerplaatsen gerealiseerd. Als u in bezit bent van een geldige invalideparkeerkaart dan mag u hier plaats nemen. Helaas is het niet mogelijk hiervoor te reserveren, en vol is vol. Wij raden u daarom aan om op tijd te komen.

Is het toegestaan om mijn blindengeleidehond/SOHO hond mee te nemen?

Een officieel getrainde geleidenhond mag met u mee. Wel worden wij hiervan graag van te voren op de hoogte gesteld. Samen met u bekijken wij dan de beste stoelen om plaats te nemen, zodat niet alleen u aangenaam zit, maar uw hond eventueel ook kan liggen. Wij willen u vragen contact op te nemen met kaartverkoop@meervaart.nl of 020-4107777.

Is er gehoorversterking/ringleiding aanwezig?

Ja, dit is aanwezig. Hiervoor kunt u zich voorafgaand aan de voorstelling melden bij onze receptie.

Is er een kolfruimte aanwezig?

Helaas is er geen kolfruimte aanwezig.

Is er een gebedsruimte aanwezig?

Helaas is er geen gebedsruimte aanwezig.

Meer Theater Kaart (MTK)

Wat is een Meer Theater Kaart?

Dit is een voordeelkaart wanneer u per seizoen meerdere voorstellingen bij ons bezoekt. Zo ontvangen houders van een MTK onder andere korting op kaarten en onze horeca.

Voor meer informatie over de Meer Theater Kaart of om een kaart te bestellen klik hier.

Van welke voordelen geniet je als MTK-houder?

Houders van een MTK ontvangen 10% korting op onze eersterangs kaarten (uitgezonderd jeugdvoorstellingen van € 7,75 en voorstellingen geprogrammeerd door derden). Ook krijgt u 10% korting op onze horeca en ontvangt u als pashouder af en toe aanbiedingen of gratis uitnodigingen per mail.

Voor meer informatie over de Meer Theater Kaart of om een kaart te bestellen klik hier.

Hoe lang is een Meer Theater Kaart geldig?

Een MTK is geldig voor één seizoen. Het volgende seizoen kunt u de pas opnieuw aanschaffen. Automatisch verlengen is helaas niet mogelijk.

Mijn Meervaart

Hoe geef ik een wijziging in mijn gegevens door?

U kunt het beste een mail sturen aan kaartverkoop@meervaart.nl met hierin vermeld zowel uw oude als nieuwe gegevens. Nadat wij uw gegevens gewijzigd hebben, ontvangt u van ons een bevestiging.

Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

U kunt het beste een mail sturen aan kaartverkoop@meervaart.nl met hierin vermeld de bij ons bekende gegevens. Nadat wij uw gegevens verwijderd hebben uit ons systeem, ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zouden het erg waarderen als u in uw mail vermeld waarom u uw gegevens verwijderd wilt hebben. Zo kunnen wij onze serviceverlening blijven verbeteren.

Waar kan ik mij aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

Indien u onze nieuwsbrief ontvangt, vindt u onderin deze mail een knop om u af te melden. Wanneer u de nieuwsbrief graag wilt ontvangen, dan kunt u zich aanmelden onderaan deze pagina of u kunt een mail sturen naar prmail@meervaart.nl

Ik weet niet meer voor welke voorstelling(en) ik kaarten heb gekocht. Hoe kan ik dit terugvinden?

Het beste kunt u even mailen met kaartverkoop@meervaart.nl. Wij kijken dan welke bestellingen u geplaatst heeft. Eventueel kunnen wij u uw kaarten direct opnieuw toesturen.

In de Meervaart hanteren wij de algemene bezoekersvoorwaarden van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties.

Ontvang interessante tips, bijboekingen, recensies en aanbiedingen in uw mailbox. Schrijf u in voor de nieuwsbrief en loop niets mis! Blijf op de hoogte!
Schrijf u in voor de nieuwsbrief