do 20 oktober 2022

Recensies geschreven over de voorstelling 'De Waanzinnige Boomhut van 52 verdiepingen'

Door onze Theater-reporters Safiya, Nena, Sofia, Yara, Makeyla, Tobias, Destiny, Lujain, Alae, Ikhlaas en Lynn-Morgan

Terug naar M-Talk
Vorige week zondag was de kick-off voor onze Theater-reporters. Elf Theater-reporters bezochten de voorstelling 'De Waanzinnige Boomhut van 52 verdiepingen' van Meneer Monster. Lees wat Safiya, Nena, Sofia, Yara, Makeyla, Tobias, Destiny, Lujain, Alae, Ikhlaas en Lynn-Morgan van de voorstellingen vonden in onderstaande recensies.

Lujain

Dit toneelstuk van theatercollectief Meneer Monster is gebaseerd op het bekende boek "De waanzinnige boomhut" van de schrijvers Andy Griffiths en Terry Denton.Ik was heel erg benieuwd of het ook echt op het boek zou lijken. Het boek zelf is zeker een aanrader en soms ook grappig. Het toneelstuk was echt heel erg gek.

Er was veel muziek, drie acteurs op het podium en verschillende soorten groenten. We hoorden gekke stemmen en er werden veel boeren gelaten. Het toneelstuk gaat over de verdwijning van meneer Grootneus en de honderjarige slaap van Jill. Voordat dat dit allemaal begint vertelt de lichttechnicus aan het publiek dat hij een heleboel rollen gaat spelen. Daarna komt Andy op het podium en het is zijn verjaardag. Hij is verdrietig dat iedereen zijn verjaardag lijkt te zijn vergeten. Aan het einde is er toch een verrassing voor hem. Andy en Terry moeten een boek schrijven voor meneer Grootneus, maar toen ze hem opbelden voor de herinnering gebeurde er iets vreemds. Ze gaan op zoek naar meneer Grootneus en beleven allerlei avonturen.

Wat ik erg leuk vond is dat ze ook verwijzen naar Doornroosje en Rupsje nooitgenoeg. Ik vond het een beetje spannend, heel grappig en leuk.

Lees recensieSluiten

Alae

(leeftijd: 11 jaar)

De voorstelling gaat over de uitgever 'Meneer Grootneus' die wordt ontvoerd door groentes en Andy en Terry proberen hem te redden. Ik vind het een leuke show, de meeste grappen vind ik ook echt grappig, maar sommige vieze grappen vind ik niet zo grappig. Er zitten ook veel flauwe grappen in, die kleinere kinderen misschien niet kunnen snappen. Ik vind het wel een aanrader.

Voor de show moet je wel stil kunnen zijn anders kan je de show niet goed meer volgen, want sommige delen zijn wat ingewikkelder dan andere. Toch is het een erg leuke voorstelling.

Lees recensieSluiten

Sofia

(leeftijd: 9 jaar)

Andy is jarig en meneer Grootneus is ontvoerd. Ik vond hem heel leuk. Alle personages waren heel leuk. Er waren lichten, veel spullen, stoelen, eten en rupsje Nooitgenoeg. Het was spannend en grappig. Ik vond het makkelijk om te begrijpen. Ik denk dat mijn vrienden het ook leuk zouden vinden.

Lees recensieSluiten

Tobias

(leeftijd: 11 jaar)

De middag dat ik naar de voorstelling De Waanzinnige Boomhut van 52 verdiepingen ging, zat de grote zaal helemaal vol met heel veel kinderen en hun ouders.

De voorstelling gaat over twee jongens Andy en Terry die in een bijzondere boomhut wonen en ze beleven allemaal gekke avonturen. Hun baas meneer Grootneus was zoek en Andy en Terry gingen naar hem op zoek. Hij bleek gevangen genomen te zijn door koning Pieper – een dikke aardappel. Andy en Terry doen hun best om hem te bevrijden. Ook was er een technicus die ook verschillende rollen speelde. Ik vond de technicus het leukst spelen want hij kon zo veel verschillende dingen en kon zich snel verkleden. Ik vond de voorstelling van de ene kant leuk om te kijken want de acteurs konden heel goed acteren. Ze maakten hele mooie bewegingen in slow motion en hoe ze bewogen toen ze in de tram zaten, vond ik heel knap gedaan.

Het decor was mooi gemaakt en er waren veel verrassingen in verstopt. Ook de geluiden die gemaakt werden waren heel echt. Het verhaal zelf vond ik heel rommelig en ik snapte het soms niet helemaal. Ook vond ik dat ze sommige grapjes vaak opnieuw maakten. Ik denk dat het grootste deel van het publiek het heel leuk vond, want ik hoorde heel veel kinderen lachen, zelfs moeders!

Lees recensieSluiten

Ikhlaas

(leeftijd: 9 jaar)

Veel mensen hadden er erg veel zin in! Er waren grappen die voor de meesten leuk waren maar sommige grappen waren meer voor 4-6 jarige. Er was een mooi decor en het veranderde niet maar alsnog paste het bij de situatie. Er was ook nog een verrassing dat was dat de acteurs door het publiek gingen rennen. Ze trokken steeds andere kostuums aan met een machine. Er waren ook grappige machines zoals een wortelkanon en een vliegende ei auto.

Het was een leuke voorstelling zeker een aanrader. En bijna de hele zaal zat te lachen om de grappen. Soms werd er iets gevraagd en dan kon je als publiek ja of nee schreeuwen. Het is ook voor kinderen van 4,5 en 6 jaar te begrijpen.

Lees recensieSluiten

Yara

(leeftijd: 10 jaar)

Andy en Terry wonen in een boomhut. Andy is jarig en niemand weet dat. Iedereen is het vergeten. Hij vraagt aan Terry weet jij wat voor dag het vandaag is, maar Terry komt met hele rare antwoorden. Andy vindt dat niet leuk. Dan gaan ze meneer Grootneus bellen. En tijdens het gesprek horen ze ineens meneer Grootneus schreeuwen. Andy en Terry denken dat meneer Grootneus is ontvoerd. Ze gaan hem zoeken. Ze zoeken in zijn kantoor en dan in een kasteel. Of ze meneer Grootneus gaan vinden blijft een geheim. Het publiek deed mee met de show. En de show was goed te begrijpen. Het leukste vond ik dat Terry en Andy verkleed waren als groente.

De show was erg leuk en grappig. Ik heb veel gelachen en de mensen in het publiek ook.

Lees recensieSluiten

Makeyla

(leeftijd: 10 jaar)

Het gaat over andy en terry die een hele grote boomhut hebben.En ze beleven heel veel. Ik dacht dat er een hele grote boomhut op de podium zou staan, maar ze veranderde steeds het podium. Ik vond Jill het leukst en meneer Grootneus niet leuk omdat hij ging schreeuwen.

Decoratie was echt mooi en cool. We konden soms mee doen dat vond ik heel leuk. De meeste mensen lachten. Maar er zat niet veel tempo in soms wel. Mijn vrienden gaan het echt leuk vinden, toevallig waren er twee van mijn vriendinnen ook daar. En ze vonden het ook hartstikke leuk. Ik zou heel graag naar een voorstelling willen gaan met dezelfde personages.

Ik vond de voorstelling heel leuk!

Lees recensieSluiten

Safiya

(leeftijd: 8 jaar)

Voordat ik naar de voorstelling zou gaan had ik er al veel zin in, omdat ik thuis ook de boeken lees. Ik was heel nieuwsgierig over hoe het eruit zou komen te zien. Ik moet wel zeggen dat het aan mijn verwachtingen heeft voldaan.

Ik vond het gaaf om te zien hoe het decor gebruikt werd om verschillende plekken en situaties na te bootsen. Het leukste stukje vond ik toen de Aardappelkoning Jill moest wakker zoenen. Ik moest daar zo hard om lachen. De liedjes vond ik ook erg leuk om te horen en het was een goede afwisseling. De voorstelling duurde niet te lang of te kort, het was precies goed. De ninjaslakken vond ik ook gaaf om te zien en vooral de slowmotion stukjes. Andy en Terry deden dat zo goed. De man van de techniek had verschillende rollen en dat was grappig om te zien, omdat hij soms ook echt anders sprak.

Ik zou de voorstelling voor iedereen aanraden die de boeken hebben gelezen, maar ook voor kinderen die zin hebben om te kijken naar een spannend verhaal.

Lees recensieSluiten

Destiny

(leeftijd: 10 jaar)

Ik verwachtte dat het over een hele saaie boomhut ging met veel verdiepingen, maar het ging over het oplossen van een raadsel en een boek schrijven.

Het verhaal speelt zich af in een boomhut. Het decor had aan de zijkanten een soort van muizentrap. In het midden daarvan een grote plank en daarboven op een draaischijf. Als je iets niet meer weet dan helpt de draaischijf je. De personages vond ik grappig en leuk! Eén van hen deed wel steeds alsof hij niks wist. Er was veel variatie in de manier van spelen . Hun kostuums waren soms gewoon en soms waren ze ook verkleed als groenten. Ik dacht eerst dat het saaie boel zou worden maar uiteindelijk lag ik plat met de rest van de zaal.

Het toneelstuk was best wel makkelijk te begrijpen en ik raad het iedereen aan van 0 – 100 jaar. Helemaal waanzinnig!!!

Lees recensieSluiten

Nena

(leeftijd: 9 jaar)

Ik vond de voorstelling de Waanzinnige Boomhut van 52 Verdiepingen heel leuk en grappig. Ik kende het boek al. Meneer Grootneus werd ontvoerd door het Groentekoninkrijk maar dankzij Andy en Terry en de Ninja slakken kwam het uiteindelijk weer allemaal goed. En het grappigst vond ik toch echt dat de groenten het publiek in kwamen rennen.

Lees recensieSluiten

Lynn-Morgan

(leeftijd: 16 jaar)

Het begin van de voorstelling was gelijk al hilarisch. De regels werden voorgelezen nog voordat het doek omhoog was. Het stuk gaat natuurlijk over de waanzinnige boomhut. De vrienden Andy en Terry hebben een heleboel verdiepingen op de boomhut gebouwd. En nieuwe vooral knettergekke uitvindingen gedaan. Zoals de gebakken ei auto en het wortelkanon. Ze kunnen deze goed gebruiken bij het opsporen van de vermiste meneer Grootneus. Tijdens de zoektocht naar meneer Grootneus komen ze in allerlei grappige situaties terecht. Ninja slakken en de rups die altijd honger heeft zijn grappige tegenspelers. Ze hebben een hele grote vijand. Groente! En ook die weten ze te verslaan. Uiteindelijk komt alles goed.

Het decor is heel verrassend met verborgen deurtjes en licht effecten. Verschillende niveaus waarop de acteurs spelen. Op een gegeven moment rennen ze ook door de zaal waarop het publiek zeer enthousiast reageert. Een zeer gevarieerd en hilarisch stuk.
Leuk voor jong en oud.

Lees recensieSluiten

Terug naar M-Talk