Op de pagina Programma en kaarten vindt u ons voorstellingsoverzicht, waarna u kunt klikken op de betreffende voorstelling. Hier vindt u alle informatie omtrent de voorstelling qua duur, aanvangstijd en of er eventueel een pauze in de voorstelling zit. Indien dit nergens vermeld staat, dan is deze informatie helaas nog niet bij ons bekend.
Dit verschilt per voorstelling. Op de pagina Programma en kaarten vindt u ons voorstellingsoverzicht, waarna u kunt klikken op de betreffende voorstelling. Hier vindt u alle informatie omtrent de voorstelling qua duur, aanvangstijd en of er eventueel een pauze in de voorstelling zit. Indien dit nergens vermeld staat, dan is deze informatie helaas nog niet bij ons bekend.
Indien er een pauze zit in de voorstelling dan staat er bij aanvang van de pauze een drankje voor u klaar in de foyer. Wanneer er geen pauze is staat dit drankje na afloop van de voorstelling voor u klaar.
Nee, dit is helaas niet mogelijk, tenzij anders bij de betreffende voorstelling vermeld. Bij een select aantal voorstellingen bieden we bijvoorbeeld een dinerbuffet aan. In onze directe omgeving vindt u verschillende restaurants, kijk voor het volledige overzicht op de pagina Restaurants. Als u bij uw reservering aangeeft dat u een bezoek brengt aan de Meervaart, dan zorgt het restaurant er voor dat uw diner wat sneller geserveerd wordt en u op tijd klaar bent voor uw voorstelling.
De bar in de benedenfoyer is een half uur voor aanvang geopend voor consumpties en kleine verpakte snacks. U mag deze consumpties meenemen de zaal in. Na afloop van de voorstelling is de bar & foyer gesloten.
Een uur voor aanvang van de voorstelling openen wij onze deuren.
Dit is toegestaan. Wel willen wij u vragen om uw glas of flesje in de pauze of na afloop mee de zaal uit te nemen en af te geven bij de bar. Zo houden wij de zaal netjes.
Iets omgevallen? Geen probleem! Wilt u zo vriendelijk zijn dit te melden bij ons horecapersoneel? Dan maken zij dit meteen even schoon.
Er is een garderobe aanwezig in de Meervaart.
De Meervaart aanvaart geen aansprakelijkheid bij verlies of diefstal.
Wij hebben regelmatig gevonden voorwerpen. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met kaartverkoop@meervaart.nl of 020-4107777. Wij vragen u het verloren product zo volledig mogelijk te omschrijven.
Het dichtstbijzijnde hotel is Citiez, op slechts 2 minuten lopen van de Meervaart. Voor meer informatie zie www.citiezhotelamsterdam.com/nl
Iedereen die plaatsneemt in de zaal dient in het bezit te zijn van een kaartje, dus ook kinderen vanaf 2 jaar. Bij familievoorstellingen zijn er vaak goedkopere kindprijzen beschikbaar voor kinderen tot 12 jaar oud.
U mag uw kind tijdens de voorstelling op schoot houden. U dient wél een stoel te reserveren voor uw kind, in verband met de veiligheidsvoorschriften van de brandweer. U kunt ook een stoelverhoger lenen bij de garderobe. Dan kunnen u en uw kind optimaal genieten van de voorstelling. Kinderwagens en buggy's mogen de zaal helaas niet in.
U kunt uw kaarten op twee manieren annuleren:
*Boekingskosten worden nooit geretourneerd, tenzij het om een annulering vanuit de Meervaart gaat (bijvoorbeeld een geannuleerde voorstelling).
In dit geval zullen wij ons uiterste best doen u zo spoedig mogelijk te bereiken. Vul daarom altijd een telefoonnummer en/of e-mailadres in wanneer u kaarten bij ons koopt. U ontvangt bij een annulering vanuit de Meervaart altijd uw geld retour of wij bieden u een alternatieve datum voor dezelfde voorstelling.
Hiervoor zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing en na aanvang geldt geen toegang. Dit staat ook op uw tickets vermeldt. Uiteraard zijn er soms uitzonderlijke gevallen, spreek in dit geval de dienstdoende Duty Manager aan. Dan kijken we of we nog iets voor u kunnen betekenen.
Wij bieden u diverse mogelijkheden om uw reservering te betalen:
Online kunt u betalen met behulp van iDeal, Visa/Mastercard, Paypal*, Podiumcadeaukaart, Kunst & Cultuurcadeaukaart, VVV cadeaukaart en VVV lekkerweg cadeaukaart.
*Voor betaling met Paypal wordt per opdracht € 1,00 extra gerekend.
§Aan de kassa kunt u betalen door middel van pin, Visa/Mastercard, Podiumcadeaukaart, VVV cadeaukaart, Kunst & Cultuurcadeaukaart en Theater- en concertbonnen.
Groepsreserveringen door scholen met CJP Cultuurkaart zijn ook via een weborder mogelijk.
Na betaling ontvangt u direct uw kaarten per mail. Wanneer dit niet het geval is, dan horen wij dit graag. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld een typefout is gemaakt in uw mailadres. Als u kaarten heeft aangevraagd per post kan dit gemiddeld 3 werkdagen op zich laten wachten. Heeft u na een week uw kaarten nog steeds niet ontvangen? Dan horen wij dit graag. Uiteraard sturen wij de kaarten dan nogmaals naar u op
In dit geval kunt u het beste even contact opnemen via kaartverkoop@meervaart.nl of bellen naar 020 – 4107 77 77 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:30 uur). Wij sturen de kaarten dan opnieuw naar u op. Ook kunt u zich voor aanvang van de voorstelling melden aan onze kassa. Aan de hand van uw ordernummer en op vertoon van een geldig ID printen wij de kaarten opnieuw voor u uit.
Dit is niet nodig. Wij kunnen de tickets scannen vanaf uw smartphone, graag zelfs! Hiermee dragen we samen bij aan een beter milieu.
Bij voorstellingen die geschikt zijn voor kinderen staat altijd een leeftijd aangegeven, bijvoorbeeld 4+ of 8+. Kinderen jonger dan aangegeven leeftijd worden niet toegelaten.
Staat er geen leeftijd aangeven en twijfelt u of de voorstelling geschikt is voor uw kind neem dan contact op met onze receptie voor het beleid rondom desbetreffende voorstelling.
Hiervoor kunt u contact opnemen met onze afdeling Kaartverkoop via: kaartverkoop@meervaart.nl of 020 – 4107 77 77 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:30 uur). Wij handelen uw groepsreservering graag voor u af.
Wij verkopen geen eigen cadeaukaarten. Wel verkopen wij de Podium Cadeaukaart. Deze kaart kunt u aanschaffen bij ons aan de kassa tijdens onze openingstijden. U kunt zelf kiezen welk bedrag u op de kaart wilt laten zetten, ieder bedrag tussen € 10,- en € 150,- is mogelijk.
De Podium Cadeaukaart is landelijk in te wisselen bij nagenoeg alle Theater en concertgebouwen, incl. de Meervaart. Voor meer informatie zie www.podiumcadeaukaart.nl.
Het kan zijn dat een voorstelling wordt geannuleerd of verplaatst. In dat geval versturen wij een sms naar mobiele nummers en/of bellen wij naar huisnummers. In uitzonderlijke gevallen, wanneer wij echt geen contact kunnen krijgen versturen wij een brief om onze bezoekers te informeren.
Hiernaast gebruiken wij uw adres om u makkelijker terug te kunnen vinden in ons systeem, u kunt zich voorstellen dat er bijvoorbeeld een hoop “de Jong’s” in ons systeem staan. Het doorgeven van uw adres scheelt u en ons veel tijd bij het plaatsen van een nieuwe bestelling.
Wij zullen u nooit post toesturen indien u hier geen toestemming voor heeft gegeven.
Dit kan zeker! U kunt in dit geval echter niet via onze website een bestelling plaatsen. Wel kunt u ons mailen via kaartverkoop@meervaart.nl of bereiken via 020 – 4107 77 77 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:30 uur).
Voor iedere bestelling (zowel online als aan onze kassa) wordt er € 1,50 boekingskosten gerekend. Het maakt hierbij niet uit of u één of meerdere tickets bestelt.
Servicekosten zijn inbegrepen in de kaartprijs, evenals het gratis toezenden van uw bestelde kaarten per mail. Voor het toezenden van kaarten per post betaalt u € 2,75 verzendkosten.
Nee, dit hoeft niet. Neem contact op met kaartverkoop@meervaart.nl en wij boeken een extra kaart voor u. Indien u zelf online een extra ticket bestelt, worden de boekingskosten wél opnieuw gerekend. Dit kan achteraf niet worden verrekend.
We zijn van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 12:00 & 16:00 uur op telefoonnummer: 020- 410 77 77. U kunt ook mailen naar kaartverkoop@meervaart.nl
De kassabalie is geopend van maandag t/m vrijdagm tussen 09:00 en 16:30 uur.
Via onze website kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week kaarten kopen.
Reist u met tram 17, stap dan uit bij halte Osdorpplein Oost. Deze halte is precies bij ons voor de deur.
Vanaf station Sloterdijk pakt u bus 369 naar Schiphol en stapt u uit bij Osdorpplein Oost.
Het adres van ons theater en congrescentrum is:
Meer en vaart 300
1068 LE Amsterdam
1. Uw eigen toegangscode (deze ontvangt u per mail na afronden van uw bestelling) en/de link naar de stream: https://livestream.meervaart.nl. De stream zonder code kijken? Ga dan naar: https://www.meervaart.nl/livestream
2. Een goede internetverbinding. Via een vaste kabel werkt het beste, maar via WIFI of 3G/4G/5G is eventueel ook mogelijk.
3. Een smartphone, tablet, computer of TV om de stream op te bekijken. Dit apparaat moet beschikken over een up to date internet browser, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox of Microsoft Edge.
De meest gebruikte moderne browsers worden ondersteund, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox en Microsoft Edge. Let er wel op dat uw browser recentelijk is bijgewerkt, zodat deze up-to-date is.
Vaak is even de pagina verversen/refreshen voldoende. Dat doet u via F5 op het toetsenbord (op Windows) of Command ? + R (op de Mac). Vaak is in de browser ook een icoontje (ronde pijl) te vinden waarmee u ook kunt verversen.
Wat vaak ook helpt, is even een andere browser of een heel ander apparaat proberen. Wij adviseren Google Chrome, maar Mozilla Firefox en Microsoft Edge worden ook ondersteund.
Jazeker! Wij adviseren dit te doen vanaf een laptop of desktop computer. Let er wel op dat Chromecasten alleen werkt vanuit de Google Chrome browser. Indien je een tablet of smartphone wilt gebruiken, let er dan op dat dit geen iPhone of iPad is, maar bijvoorbeeld een Google Chromebook of een andere tablet met het Android/ChromeOS besturingssysteem van Google. Ervaart u problemen? Kijk dan eens naar de snelstartgids van Google. (https://support.google.com/chromecast/answer/6006232?hl=nl)
Controleer of het apparaat vanaf waar je wilt casten op hetzelfde WiFi netwerk zit als je Chromecast. Is dat al het geval? Ververs de pagina waarop de stream te zien is in je browser en start daarna je Chromecast opnieuw op en probeer het nogmaals.
Dat kan, als u de stream aan iemand cadeau wilt doen. De stream is echter maar vanaf één apparaat per toegangscode te bekijken. Indien u zelf ook van de voorstelling wilt genieten, adviseren wij u dan ook om de link NIET door te sturen naar iemand anders.
Met één unieke code kan er op één apparaat tegelijkertijd gekeken worden. Wel is het mogelijk om van apparaat te wisselen tijdens de stream.
De unieke link wordt direct na ontvangst van uw betaling, per e-mail verzonden en staat vermeld in uw orderbevestiging. Geen mail ontvangen? Controleer uw spam / ongewenste mail folder. Neem contact op met kaartverkoop@meervaart.nl indien u de mail onverhoopt kwijt bent geraakt.
Heeft u op de link doorgeklikt vanuit uw order e-mail? De code wordt dan automatisch voor u ingevuld. Lukt dit niet en heeft u handmatig de code ingevoerd? Controleer goed of u geen typefout gemaakt heeft. Ook helpt het vaak uw browsegeschiedenis te wissen (cache & cookies).
Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met kaartverkoop@meervaart.nl.
De unieke link wordt direct na ontvangst van uw betaling, per e-mail verzonden en staat vermeld in uw orderbevestiging. Geen mail ontvangen? Controleer uw spam / ongewenste mail folder. Neem contact op met kaartverkoop@meervaart.nl indien u de mail onverhoopt kwijt bent geraakt.
De Meervaart heeft de afgelopen jaren aanzienlijke maatregelen getroffen op het gebied van duurzaamheid en blijft vernieuwen. Enkele voorbeelden zijn onze zonnepanelen op het dak van onze Blauwe Zaal, ledverlichting in ons gebouw en aanpassingen in de horeca.
Lees alle informatie over ons duurzaamheidsbeleid op deze pagina.
Het grootste gedeelte van ons pand is gelijkvloers en voor de Blauwe Zaal is er een lift beschikbaar. Ook zijn er in zowel de Blauwe als de Rode Zaal één of meerdere rolstoel + begeleiders plaatsen beschikbaar. Om deze plaatsen te bestellen kunt u contact opnemen met onze afdeling Kaartverkoop via: kaartverkoop@meervaart.nl (zelf online rolstoelplaatsen bestellen is helaas niet mogelijk).
Bij ons voor de deur heeft de Gemeente twee invalideparkeerplaatsen gerealiseerd. Als u in bezit bent van een geldige invalideparkeerkaart dan mag u hier plaats nemen. Helaas is het niet mogelijk hiervoor te reserveren, en vol is vol. Wij raden u daarom aan om op tijd te komen.
Een officieel getrainde geleidenhond mag met u mee. Wel worden wij hiervan graag van te voren op de hoogte gesteld. Samen met u bekijken wij dan de beste stoelen om plaats te nemen, zodat niet alleen u aangenaam zit, maar uw hond eventueel ook kan liggen. Wij willen u vragen contact op te nemen met kaartverkoop@meervaart.nl of 020 – 4107 77 77 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:30 uur).
Meervaart heeft een Phonak FM gestuurd slechthorendensysteem voorhanden. Dit bestaat uit een unit die om de hals gedragen kan worden samen met een hoofdtelefoon. Ook kan deze unit dienen voor het aansturen van uw ‘ringleiding’ instelling op uw eigen gehoorapparaat. Een hoofdtelefoon is dan niet nodig.
Wees er s.v.p. van verzekerd dat uw eigen set hier ook voor geschikt is. Raadpleeg anders uw eigen audicien om deze functie eenmalig te activeren. Deze setjes zijn te leen bij onze receptie.
Helaas is er geen kolfruimte aanwezig.
Helaas is er geen gebedsruimte aanwezig.
Dit is een voordeelkaart wanneer u per seizoen meerdere voorstellingen bij ons bezoekt. Zo ontvangen houders van een MTK onder andere korting op kaarten en onze horeca.
Voor meer informatie over de Meer Theater Kaart of om een kaart te bestellen klik hier.
Houders van een MTK ontvangen 10% korting op onze eersterangs kaarten (uitgezonderd jeugdvoorstellingen van € 8,00 en voorstellingen geprogrammeerd door derden). Ook krijgt u 10% korting op onze horeca en ontvangt u als pashouder af en toe aanbiedingen of gratis uitnodigingen per mail.
Voor meer informatie over de Meer Theater Kaart of om een kaart te bestellen klik hier.
Een MTK is geldig voor één seizoen. Het volgende seizoen kunt u de pas opnieuw aanschaffen. Automatisch verlengen is helaas niet mogelijk.
U kunt het beste een mail sturen aan kaartverkoop@meervaart.nl met hierin vermeld zowel uw oude als nieuwe gegevens. Nadat wij uw gegevens gewijzigd hebben, ontvangt u van ons een bevestiging.
U kunt het beste een mail sturen aan kaartverkoop@meervaart.nl met hierin vermeld de bij ons bekende gegevens. Nadat wij uw gegevens verwijderd hebben uit ons systeem, ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zouden het erg waarderen als u in uw mail vermeld waarom u uw gegevens verwijderd wilt hebben. Zo kunnen wij onze serviceverlening blijven verbeteren.
Indien u onze nieuwsbrief ontvangt, vindt u onderin deze mail een knop om u af te melden. Wanneer u de nieuwsbrief graag wilt ontvangen, dan kunt u zich aanmelden onderaan deze pagina of u kunt een mail sturen naar prmail@meervaart.nl
Het beste kunt u even mailen met kaartverkoop@meervaart.nl. Wij kijken dan welke bestellingen u geplaatst heeft. Eventueel kunnen wij u uw kaarten direct opnieuw toesturen.
In de Meervaart hanteren wij de algemene bezoekersvoorwaarden van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties.